Ekonomiassistent med HR-ansvar

Om Aranya

Aranya är ett av Sveriges ledande bolag inom nätverkskommunikation och säkerhetsrelaterade tjänster. Vi riktar oss främst mot medelstora samt stora företag och hjälper dagligen några av Sveriges största företag med drift och utveckling av deras nätverk och säkerhetsmiljöer. Vi drivs av en vilja att lösa problem, bygga moderna samt automatiserade lösningar och förenkla för våra kunder. Verksamheten baseras på implementation, kvalitetssäkring, övervakning, drift och tjänsteleveranser av affärskritiska nätverk och säkerhetsmiljöer samt relaterade konsult- och produktleveranser.

Aranya grundades 2014 och vi är idag 18 medarbetare med kontor i Stockholm och Göteborg. Årets budget är satt till 38M SEK och efter årets första 6 månader följer vi budget. Både ledning och medarbetare på Aranya förstår värdet av konstant utveckling och vi lägger en stor del av vår omsättning på R&D av interna system samt vidareutbildning av våra medarbetare. Stämningen på bolaget är positiv och fram till idag har ingen sagt upp sig på Aranya vilket vi är mycket stolta över och vi vill lyfta fram detta som ett bevis på att vi verkligen trivs och har roligt på jobbet.

Om verksamheten

Vi har just flyttat in i nyrenoverade lokaler i Solna som vi anpassat helt efter våra medarbetares och vår verksamhets behov. I lokalen har ett utrymme anpassats för vår admin och säljavdelning med direkt anslutning till kök och konferensutrymmen. Lokalen har mycket goda förutsättningar för kundevent och frukostseminarium.

Positiv laganda och sammanhållning

Det är viktigt för oss på Aranya att bibehålla samma positiva laganda och sammanhållning under vår tillväxt.

För att säkerställa att denna positiva laganda fortlever kommer vi vid intresse att be dig att lämna en eller flera kollegor som referens. Det är vår förhoppning att de beskriver dig som en lagspelare som bidrar till en energirik och positiv atmosfär på arbetsplatsen.

Om detta uppdrag:

I vår expansionsresa söker vi nu en ambitiös och driven ekonomiassistent som även tar HR-ansvar i Aranya. I din roll som ekonomiassistent kommer du ansvara för Aranyas övergripande bokföring, delta i budgetplanering, och kontinuerlig utveckla och hitta förbättringar samt delta i utvecklingsprojekt för dessa områden. HR-ansvaret innebär ett helhetsansvar över HR-relaterade frågor i Aranya och finnas tillgänglig för våra medarbetare.

Arbetsplatsen är belägen i våra nyrenoverade lokaler i Solna Strand, tjänsten är på heltid och beräknas tillsättas så snart som möjligt. Aranya erbjuder dig som medarbetare en konkurrenskraftig månadslön, kollektivavtal inkl. pensionsavsättning, friskvårdsbidrag samt flera förmåner.

Arbetsuppgifter:

I rollen som ekonomiassistent kommer du att ansvara för Aranyas bokföring i det moderna och molnbaserade affärssystemet Visma.net. Detta innebär exempelvis följande arbetsuppgifter:

  • Leverantörsreskontra
  • Kundreskontra, fakturering inkl orderhantering
  • Löpande bokföring och månadsavstämning
  • Ekonomisk uppföljning, rapporter till ledning
  • Löner
  • Arbetsgivardeklaration
  • Momsdeklaration + periodisk sammanställning
  • Utlägg och resor (Visma Expense)
  • Semesterårsavslut
  • Rapportering till Skatteverket/Fora/mm.
  • Överlämning av bokföring vi årsbokslut
  • Hantering frågor från revisor vid årsbokslut

Förutom ovan uppgifter så ansvarar du även för att kontinuerligt hitta effektiviseringar inom rollen, samt delta i projekt för att automatisera så mycket som möjligt av vår ekonomihantering ihop med övriga system.

I rollen som HR-ansvarig ansvarar du i det dagliga arbetet för att driva och utveckla HR-relaterade frågor på Aranya. Detta innebär exempelvis följande arbetsuppgifter:

  • Kollektivrelaterade frågor
  • Rutiner för utveckling- och lönesamtal
  • Administrera personal- och förmånsbilpolicy
  • Utveckla och uppdatera personalhandbok
  • Utarbeta processer för att attrahera, behålla, utveckla och engagera duktiga medarbetare
  • Vara ledning och chefer behjälpliga inom områden som rekrytering, kompetensutveckling, arbetsmiljö, omorganisation med mera

Din bakgrund:

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du ska ha god kommunikativ förmåga och trivas i en väldigt varierad roll. Full yrkesskicklighet i både svenska samt engelska är ett krav.

För mer information är du välkommen att kontakta Emil Persson på nummer 0700921091. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!